OCA: positief
revalideren
OCA motiveert mensen door middel van een positieve revalidatiereis om de beste versies van zichzelf te worden.
OCA is een revalidatieorganisatie met 25 jaar ervaring en 26 locaties in Nederland. Hun cliënten worden dagelijks geconfronteerd met diverse problemen, zoals chronische pijn. Revalidatie wordt vaak geassocieerd met een negatieve ervaring en dat terwijl het revalideren juist leidt tot iets goeds.
De vraag vanuit OCA was dan ook: hoe kunnen we een negatief imago van revalidatie veranderen in iets positiefs? Hoe kunnen we klanten motiveren om hun leven terug te krijgen?
OCA GEEFT OM MENSEN
Bij OCA staat de mens centraal, dus dit lieten we ook terugkomen in de visuele identiteit.
OCA HELPT MENSEN VOORUIT
OCA helpt cliënten terug te gaan naar hun kern én de beste versie van zichzelf te worden.
IEDEREEN KAN VRIJ LEVEN
Via OCA krijgen mensen hun leven terug, terwijl ze vrij zijn hun eigen pad te bepalen.
Revalidatie app design.
Brand it forward ontwikkelde een design op maat zodat cliënten, naast de fysieke ontmoeting op locatie, ook in hun eigen omgeving kunnen revalideren.
Positief revalideren.
In plaats van ons te focussen op de negatieve kanten van revalideren, creëerden we een merkstrategie en identiteit met een positieve inslag. Hierbij lag de focus op de mogelijkheden voor en het motiveren van cliënten om de beste versie van zichzelf te worden.
We creëerden een reeks verhalen die cliënten vertegenwoordigen die hun leven weer terughebben na een revalidatieproces. De achtergrond is ontworpen in 3D gecombineerd met echte fotografie. Links zie je OCA-revalidatielocaties en rechts cliënten die hun eigen leven weer oppakken.