Een digitaal 'Family planning’ platform voor Kenia.

 

Nivi gelooft dat goede gezondheidszorg voor iedereen toegankelijk moet zijn, vooral inzake anticonceptie en gezinsplanning.

In Kenia hebben veel meisjes en vrouwen nauwelijks tot geen kennis over anticonceptiva en gezinsplanning. In dit land zijn de cijfers van moedersterfte en ongeplande zwangerschappen dan ook erg hoog. Uit onderzoek blijkt dat toegankelijke informatie over anticonceptie en gezinsplanning deze cijfers kan laten dalen.

Nivi_stepssmall.png

Daar speelt Nivi op in met het NIVI-platform. Dit digitaal platform biedt (jonge) vrouwen de mogelijkheid om via telefoon en/of sms persoonlijk medisch advies en informatie te krijgen over gezinsplanning en passende anticonceptie. Om meer mensen in Kenia te bereiken en hen aan te moedigen gebruik te maken van deze unieke service, bedachten we met Brand it forward verschillende buyer spersona’s en bijbehorende customer journeys. Zo konden we meerdere marketingcampagnes opzetten en hiermee verschillende groepen vrouwen in Kenia bereiken.

“Everyone should have access to accurate family planning information and the ability to choose the method that is right for them.”

- Sidd Goyal Founder Nivi

 

C O -C R E A T I E

Brand it forward werkte tijdens dit project samen met The Brandling, die verantwoordelijk was voor de strategie en creatieve richting. We werden gevraagd een unieke merkidentiteit te creëren die een breed scala aan vrouwen uit verschillende gebieden zou aanspreken. De twee punten die terugkomen in de nieuwe merkidentiteit staan voor twee personen die zorgen voor ‘het gezin’.

Vorige
Vorige

LifeLab

Volgende
Volgende

OCA