Dé persoonlijke vitaliteitscoach van Nederland.
Het gemiddelde ziekteverzuim van medewerkers in Nederland blijft stijgen. Veel organisaties krijgen hiermee te maken. Hoe zorg je er als organisatie nu voor dat medewerkers gezonde, gelukkige en actieve mensen blijven, waardoor deze cijfers dalen? SmartVitaal is koploper in de Nederlandse transformatie naar gezonde & gelukkige medewerkers, met één duidelijke missie: Heel Holland Vitaal.
SmartVitaal vroeg Brand it forward een strategie en design te ontwikkelen voor een vitaliteitsplatform dat medewerkers op een positieve en inzichtelijke uitdaagt om met hun gezondheidsdoelen aan de slag te gaan. SmartVitaal staat voor een positieve & gezonde levensstijl. Dat vraagt om een merkidentiteit die, net als jij, leeft.
Strategie.
Met de komst van Netflix, Thuisbezorgd en Uber kunnen we al onze behoeftes met één klik op de knop bevredigen. Smartvitaal wil ‘aan je gezondheid’ werken’ ook zo gemakkelijk en inzichtelijk maken: als jouw persoonlijke digitale vitaliteitscoach.
Design.
Door je doelen, verbeteringen en gezondheidscijfers inzichtelijk te maken en te koppelen aan gamificatie, beloningen en batches, kun je met het unieke vitaliteitsaanbod op een bewuste manier stapsgewijs werken aan een gezondere levensstijl.
Impact.
SmartVitaal geeft iedereen - jong, oud, dik, dun, man, vrouw - de kans om op een plezierige manier vitale keuzes te maken die bij hun leven passen. Hierdoor worden medewerkers en bedrijven gezonder, met als resultaat: een dalend ziekteverzuim.
Het nieuwe SmartVitaal logo is een visuele aanduiding van dat waar SmartVitaal voor staat: positieve gezondheid. Het begint met een glimlach, dit drukt het positieve effect uit dat SmartVitaal heeft op de gezondheid van werknemers. Daarnaast worden er vier elementen gecombineerd die de missie van het merk weergeven en aantonen hoe SmartVitaal dit op haar cliënten overbrengt: positiviteit, holistisch, menselijk en assistentie.
We ontwikkelden een kleurenpalet dat samenhangt met de verschillende categorieën die SmartVitaal aanbiedt op haar platform. Iconen hebben een cruciale rol binnen dit merk.
Ze leiden bezoekers door de vele lagen van informatie op de website en in de app, zodat je snel vindt wat je zoekt. Van Sport tot Voeding en van Medisch tot Balans. Klanten kunnen makkelijk door het platform navigeren en hun vitaliteitsproducten vinden. De wereld van Vitaliteit zit vol kleuren!
Zie in één oogopslag hoe je gezondheid ervoor staat.
De online beleving.
Brand it forward ontwikkelde de volledige online omgeving: van navigatie tot design en van menu’s tot gebruiksvriendelijkheid. Het doel is om mensen aan te zetten tot een gezonde gedragsverandering, zodat zij gelukkiger en vitaler door het leven gaan. Daarom is het belangrijk dat je begrijpt hoe je gezondheid ervoor staat. Met dit inzicht kun je namelijk makkelijker vitaliteitsproducten kopen die passen bij jouw gezondheidsdoelen.
Vitaliteit boek je bij SmartVitaal
SmartVitaal biedt alles wat je mag verwachten van een persoonlijke vitaliteitscoach. Aan de hand van een zelftest leer je je hart- en leefstijlcijfer kennen. Deze dienen als basis voor je persoonlijke aanbod en de gebieden waar je actief mee aan de slag kan. Het platform biedt inzicht in je actuele verbeteringen, de laatste innovaties op het gebied van vitaliteit en bevat activerende vlogs gemaakt door Vitalenten, passend bij jouw leefstijl en situatie. Vitaliteit boek je bij SmartVitaal.