Verbeter toerisme met reizigerservaringen
Care for Destinations is een reviewplatform met als doel het behouden en verbeteren van de kwaliteit van wereldwijde (toeristische) bestemmingen. Via het platform carefordestinations.com kunnen reizigers hun positieve of negatieve ervaringen met betrekking tot duurzaamheid en milieubescherming op de door hen bezochte bestemmingen delen en beoordelen.
Bijvoorbeeld: staan er voldoende vuilnisbakken in de parken? Ligt er veel plastic en andere troep op de stranden? Zijn de duingebieden beschermd en afgezet en meer. Door reizigers hun ervaringen op hun vakantiebestemmingen te laten delen, geeft Care for Destinations ieder individu een stem om zo een positieve impact op lokale beleidsmakers uit te oefenen. Ook biedt het perspectief voor toekomstige acties van NGO's en GO's om burgers te mobiliseren beter te zorgen voor stranden, parken, bossen en meer, zodat zowel bewoners als toeristen hiervan profiteren.
Wat hun merk betreft, stonden de initiatiefnemers voor de uitdaging: hoe creëren we een sterke merkervaring die de kracht van online kennisuitwisseling activeert én een beroep doet op verschillende betrokken doelgroepen? En hoe creëren we een op zichzelf staande identiteit die daarnaast ook een universele taal spreekt die de hele wereld begrijpt?
Portretten vertellen het verhaal.
We maakten foto’s van het team in prachtige groene omgevingen. Met het EYE-logo voor hun eigen ogen, ontstond een uniek en opvallend contrast.
Het review platform.
Care for oceans
Onze prachtige oceanen zijn de grootste bron van leven. We zijn van hen afhankelijk en daarom moeten we ze gezond houden
Care for nature
Natuur is vaak een belangrijk element van een toeristische bestemming. We moeten blijven samenwerken om dit natuurlijk erfgoed te beschermen en te behouden.
Care for future
We leven in een wereld waarin consumenten, bedrijven en overheden samenwerken om onze planeet voor toekomstige generaties te behouden.
Care for people
Mensen vormen vaak het hart van een bestemming. Daarom moeten we ervoor zorgen dat lokale gemeenschappen profiteren van het toerisme.
Brand guidelines.
In de Brand Guidelines worden alle Do’s en Dont’s vast gelegd voor intern en extern gebruik. Zo weet iedereen die met de brand identity aan de slag gaat precies hoe het logo mag worden gebruikt, welke foto’s er bij het merk passen en hoe de tone-of-voice kan worden ingezet.