Brand Alchemy.

The Brand Alchemy is een personal branding retreat voor impact ondernemers die bewust & duurzaam willen groeien vanuit hun purpose en daarmee inpakt willen maken in de wereld. Ga je mee op reis naar binnen?

 

3 daagse retreat


1 - op - 1 begeleiding


Eerlijke feedback


Impact Community

 
 

Echte verandering begint van binnen.

We werken vanuit een Holistische Methode: Purpose + Strategy + Design = Positive Impact, omdat wij geloven dat échte verandering van binnen uit komt. Alleen dan kun je een duurzaam bedrijf laten groeien die goed is voor de wereld en voor jezelf. We werkte in de afgelopen 10 jaar samen met 300+ impact makers. Van gezondheidszorg tot wildlife conservation en van de plastic soup tot duurzaam vervoer die allemaal bijdragen aan een beter wereld.

 
BranditforwardModelblack.png
 

Stap in jouw wereld
The Brand Alchemy Methode ✳

 

01 Essentie

First things first. Introductie over de cursus, hoe je de stappen doorloopt en waar je tools kunt vinden en downloaden. Praktische informatie voor een goede flow.

02 De Kern

Je gaat aan de slag met het visualiseren van jouw droomtoekomst. Privé en werk zijn altijd met elkaar verbonden. Waar wil jij je elke dag voor inzetten?

 

03 Mindset

Wat is branding en hoe zet je dit in? Ontwikkel een mindset om je merk sterk te maken vanuit jouw persoonlijke drive. Leer alles over de anatomie van je merk.

04 Goals

Welk doel wil jij bereiken en wat is de verbindende factor in je leven die je helpt dit doel te bereiken? Door duidelijke doelen te stellen, ontwikkel je een levenskompas.

 

05 Publiek

Het is belangrijk dat je verwachtingen schept tijdens het bouwen van je merk. Wie wil je bereiken? Aan wie wil je je verbinden? Bij wie komt je merk straks tot leven?

06 Strategie

In deze module ontwikkel je een toekomst bestendigde merkstrategie waarmee je impact maakt. Vanuit de essentie; jouw persoonlijke drive, bestaande uit o.a. Visie, Missie en Values.

 

07 Identiteit

In deze module ontwikkel je een toekomst bestendigde merkstrategie waarmee je impact maakt. Vanuit de kern; jouw persoonlijke drive. De kern bestaat uit diverse elementen zoals je Visie, Missie, Values en nog veel meer.

08 Design

Geen ervaring met vormgeven? Geen zorgen! Dankzij een aantal praktische en laagdrempelige tips & tricks ontwerp jij je eigen merk, zonder vormgever. Je kunt dit bijvoorbeeld ook gebruiken voor het ontwerpen van je CV.

 

09 Interactie

Je merk is continu in interactie met je publiek en er zijn eindeloos veel manieren om die interactie aan te gaan. Hoe kies je de juiste tools, mediums, platforms etc? Dat brengen we in deze module in kaart.

10 Acties

Het uitdagende werk zit erop, nu is het tijd voor een actieplan. Hoe ga je al deze nieuwe ideeën implementeren en lanceren? Wat is urgent? En wat kan nog even wachten? Alle acties worden gelabeld, zodat je een duidelijke actielijst krijgt.

 


Alles wat je aandacht geeft groeit. Investeer in jezelf en groei in je bedrijf. The Brand Alchemy Early bird tickets voor de van lente 2021 zijn nu beschikbaar.

Lente 2021

8 tickets beschikbaar
16, 17, 18 april

Early bird tickets

 

Herfst 2021

8 tickets beschikbaar
data coming soon

Early bird tickets

Zomer 2021

8 tickets beschikbaar
data coming soon

Early bird tickets

 

Winter 2021

8 tickets beschikbaar
data coming soon

Early bird tickets

IMG_99682.jpg

Investeer in jouw merk, dan investeert je merk ook in jou.

Je hebt een droom, een idee of een oplossing die de wereld een beetje mooier maakt. Je weet wat je wilt en bent klaar voor de volgende stap in jouw onderneming. Alleen, het inhuren van een merkstrateeg is best een investering, dat begrijpen we. Daar blijft het vaak ook niet bij, want vervolgens moet je ook nog een merkidentiteit creëren, jouw bedrijf promoten, een website bouwen... Het is niet niks!

Al meer dan 10 jaar helpen wij impact ondernemers inzicht te krijgen wat hun organisatie wil bijdragen in deze wereld en op welke manier ze dat mogelijk kunnen maken. Wat motiveert en inspireert een ondernemer en hoe creëer je een strategie die aansluit bij de doelen van het bedrijf.

✳✳✳✳✳

“Juliëtte helpt je helderheid te creëren, dicht bij de kern van je merk te komen en de koers te bepalen voor de toekomst. Een goed fundament om je bedrijf weer naar het volgende level te tillen.”

- Lieke Dols, Trend watcher

“Ik geloof echt dat Juliëttes creativiteit en toewijding kan bijdragen aan een duurzamere wereld en ik raad het dan ook iedereen aan om met haar samen te werken als je een sterke merkstrategie wilt ontwikkelen. Wij zijn heel tevreden met het resultaat!”

— CARE FOR DESTINATIONS

“Ze heeft oog voor details en begreep direct wat we wilden bereiken. De manier waarop ze ons bepaalde punten duidelijk maakte, was onverwacht maar vooral heel slim. Zonder haar hadden we dit nooit kunnen bereiken.”

— MINDSET MOVERS

“Als je hulp nodig hebt bij de start van je onderneming of denkt aan een (re)branding en je wilt werken met een inspirerende en gecommitteerd persoon, dan kies voor Juliette! Op basis van onze ervaringen, succes gegarandeerd.”

— OCA & BEYUNA

Welkom The Brand Alchemy
Retreat locatie. Een groene oase
midden in Nederland.

render 3.png
Schermafbeelding 2020-11-30 om 22.52.49.png

Laat je normale ritme even achter je, open je hart, gebruik je zintuigen, laat je inspireren door de vrijheid, voel de nieuwe energie en creativiteit. Letterlijk afstand kunnen nemen zorgt voor helderheid en ruimte, zodat je kunt zien waar je nu staat én waar je heen wilt.

Tijdens onze Brand retreats besteden we aandacht aan persoonlijke en zakelijke ontwikkeling. Dit combineren we in een inspirerende en duurzame omgeving. Terwijl je van binnen uit naar buiten werkt, geniet je van een Ayurvedische inzichten en healing maaltijden, krijg je 1-op-1 begeleiding van Juliëtte Schraauwers, ontmoet je gelijk gestemde ondernemers en geniet je van de natuur.

Onze missie is jou als ondernemer helpen een merk te ontwikkelen, vanuit jouw ‘purpose’. Hierdoor word je gelukkiger, vrijer, creatiever en bepaal je zelf wat een succesvol leven voor jou betekent. Deelname aan onze Brand Retreat betekent uit je comfort zone stappen, maar óók goed voor jezelf zorgen. Want wij geloven dat jij je bedrijf bent en jezelf moet meenemen in je strategie. Échte verandering begint van binnen.


We geloven dat het belangrijk is om in te tunen met het ritme van de natuur. Daarom wordt The Brand Alchemy 4x per jaar georganiseerd. In de Lente, Zomer, Herfst en Winter. Ieder Retreat is uniek en aangepast op het seizoen.

 

Live and Lead the change you wish to see in this world.

- Juliëtte Schraauwers, The Brand Alchemy Guide.

Be the change you wish to see in this world. Ik heb in de afgelopen 10 jaar met 200+ ondernemers uit 15 verschillende landen samengewerkt. Van gezondheidszorg tot wildlife conservation en van plastic soep tot duurzaam toerisme. Brand it forward werkt vanuit een holistische aanpak en is gecertificeerd trainer van ‘Brand the Change’ methode.

Steeds meer bedrijven maken de transitie naar duurzaam, circulair, sociaal en transparant. Ze nemen de volgende generaties mee in hun beslissingen. Consumenten worden kritischer en eisen merken die iets goed doen in/voor de wereld. Ik geloof daarom dat de merken van de toekomst een positieve impact maken op mens, dier en milieu.

FAQs

+ Wat is een merk of brand?

Vaak denken mensen dat een Merk het logo of de huisstijl is. Maar is dat wel zo? Branding is niet het logo, het logo is onderdeel van je merk identiteit. Een logo is het beeldmerk of symbool van je organisatie, maar maakt daarmee nog niet het merk. Voordat je een merk kunt ontwikkelen moet je eerst definiëren wat je van binnenuit uit wilt dragen naar de buiten wereld. Dit noemen we de Branding Strategie. Het is alles waar je voor staat en naar handelt als organisatie.

Vervolgens ontwikkel je een visuele en verbale identiteit, waar het logo een onderdeel van is. Met deze twee aspecten kun je de interactie aangaan met je publiek. Dit kan zowel online als offline. Zo komt het merk tot leven in het hoofd en hart van je doelgroep en zij koppelen daar zelf een waarde aan. Mensen kopen je merk niet, ze sluiten zich aan bij je merk. Het is het onderbuikgevoel over jouw product, service of organisatie waardoor je publiek bepaald of je merk bestaansrecht heeft. Dit kun je niet afdwingen, maar je kunt het wel sturen.

+ Waar begin je met een merk?

Vaak begint het met een idee of een droom. Je ziet een gat in de markt, wil een oplossing bieden voor een probleem of hebt een geniaal nieuwe services bedacht die de wereld mooier maakt.

Dit kan in een bestaande organisatie ontstaan of bij een nieuw bedrijf. Met andere woorden: Je weet wat je wilt en bent klaar voor de volgende stap in je onderneming en je bent 100% committeerde om datgene te doen wat nodig is om er een succes van te maken. Alles begint met de juiste mindset, als jij bereid bent er alles aan te doen om je Merk tot leven te laten komen, dan is dit de dag waarom je dat met jezelf afspreekt. Ik geloof dat je geen business opleiding hoeft te volgen om een ondernemer te worden.

Onderweg zul je mensen tegen komen die je zullen vertellen dat het geen goed idee is. Maar vaak betekend dat juist dat je iets helemaal nieuws hebt bedacht. Go fo it!

+ Waarom is een Merk strategie belangrijk?

Om een lange termijn relatie aan te gaan met je publiek is het belangrijk dat je een duidelijk kompas ontwikkeld voor je organisatie. Waar staan we nu en waar willen we over 5 jaar staan. Wat zijn onze lange termijn doelen en hoe gaan we die waarmaken?

Een merkstrategie ontwikkel je wanneer je een bedrijf start, of wanneer je een bestaand bedrijf opnieuw wilt positioneren, dit wordt ook wel Re Branding genoemd.

Wanneer je een startend bedrijf bent met een goed idee, is je merk strategie de eerste stap. Je zorgt er namelijk voor dat je eerst een blauwdruk ontwikkeld die als basis dient, waarop je vervolgens het merk kunt bouwen. Zonder goede basis, stort het merk bij de eerste beste storm in.

Vergelijk het maar met een huis bouwen, je kunt nog geen gordijnen ophangen voordat je de fundering hebt gemaakt. Deze basis geeft je richting, focus, structuur en creatieve ruimte om te blijven ontwikkelen. Het is de blauwdruk waarom je alle keuzes kunt baseren. Investeer in je merk, dan investeert je merk ook in jou.

+ Hoe ontwikkel je een Merk Strategie?

Er zijn 3 gebieden die even veel aandacht nodig hebben om een merk te kunnen ontwikkelen en impact te kunnen maken. Ik leg ze even aan je uit:

  1. Mindset. Alles begint bij een goede mindset. Dit is de drijvende kracht die jou of je team vooruithelpt. Door een fijne mindset te ontwikkelen of deze duidelijk te definiëren als team, creëer je daarmee een common ground. Dit zorgt voor gezond klimaat en betere samenwerkingen in je organisatie of bedrijf.
  2. Strategie. Waarom doen we wat we doen? Hoe gaan we dat realiseren? Wat bieden we ons publiek? Door deze vragen te stellen kom je bij de essentie van het bestaansrecht van je merk. Hierdoor ontwikkel je een stip op de horizon en een kompas die precies de kant op wijs waar je als organisatie naar toe wilt.
  3. Design. Je merk krijgt een gezicht en een stem, zodat je de interactie aan kunt gaan met je publiek. Dit is waarmee je sturing kunt geven aan hoe zij zich bij jou merk voelen en hoe ze je merk beleven. Het design moet passen als een op maat gemaakte jas. Zodat je er vrij in kunt bewegen.

Deze 3 gebieden vormen samen de impact. Ze maken dat je échte verandering kunt verwezenlijken, die beter is voor jou of je team, je publiek en de aarde.

+ Branding en Marketing, dat is toch het zelfde?

Er is veel verwarring over het verschil tussen Branding en Marketing. Dus ik dacht, tijd voor wat opheldering. Dat is voor iedereen prettiger, toch?

Laten we even beginnen bij Marketing. Wanneer een organisatie of bedrijf tegen zijn publiek zegt: “Ons product is fantastisch!”. Dit kan face to face, doormiddel van een website of andere communicatie worden gezegd. Wanneer een organisatie zelf verkondigd dat ze een geweldig product hebben, dan spreken we over Marketing. Helder? Oke door naar Branding.

Branding is wanneer je publiek of doelgroep uit zichzelf zeggen of denken: “Ik vind dat jullie een geweldig product hebben” – met andere woorden, het is ontstaan vanuit de waarde die de persoon in kwestie er zelf aan toe heeft gevoegd, in dit geval spreken we dan over Branding.

Branding is dus een ontzettend krachtige tool om dat gevoel bij je publiek op te wekken. Want als ze het denken en zich echt aansluiten bij je merk, dan zijn ze zelf bereid om dit namens jou ook aan andere te vertellen. In dat geval spreken we van Public relations.

Er zijn een hele hoop touch points met je publiek om ervoor te zorgen dat het merk bij ze tot leven komt.

+ De toekomst van Duurzame merken?

Wat een goede vraag, laten we daar meteen in duiken. Onze aarde is ons thuis. Als wij goed voor ons thuis kunnen zorgen, dan biedt de aarde ons alles wat we nodig hebben. Gezond eten, frisse lucht, een dak boven ons hoofd, gezelschap, mooie natuur om van te genieten en nog veel meer.

De wetenschap is het er al lang over eens, wij mensen hebben er een potje van gemaakt. Door onze consumptiedrift die toenam tijdens de industriële revolutie en sindsdien alleen maar gegroeid is, putten we de aarde in moordentempo uit. Wat ons leven hier op aarde mogelijk maakt, maken we kapot.

Het is een onhoudbare situatie waar we met zijn alle, ja jij ook, aan bijdragen. Het is cliché, maar echte verandering begint ook bij jezelf. Steeds meer bedrijven maken de transitie naar duurzaam, circulair, sociaal en transparant.

Zo wegen ze volgende generaties mee in hun beslissingen. Van de aarde uitputten naar de aarde herstellen, van ik naar wij, van monocultuur naar biodiversiteit. De tijd tikt door en consumenten worden kritischer en eisen van organisaties dat ze het juiste doen voor het collectieve doel.

Ik geloof daarom dat de merken van de toekomst een positieve impact maken op mens, dier en milieu. Het zijn de merken die nu de stap durven te maken die het op de lang termijn gaan overleven.


Twijfel je of The Brand Alchemy iets voor je is? Plan dan een gratis call met Juliëtte.